AKTUALITÁSOK


Oktató


Időpont
2017. június 21. szerda 17:45-19:15


UTOLSÓ HELYEK!

Oktató

Répássy Erika, Csutoros Gergely


Időpont
2017. július 2. vasárnap


Oktató

Magyar Iyengar Jóga Szövetség


Időpont
2017. július 9. 18:00


"Early bird" jelentkezés JÚNIUS 30-ig!

Oktató

MANOUSO MANOS (USA)


Időpont
2017. augusztus 18-20.


Oktató

Végzős oktatóképzősök


Időpont
Hétfő, szerda, csütörtök, péntek, szombat, vasárnap!


Részletek az oldalon!

Oktató

Répássy Erika, Richter Katalin, Drimál István, Tolner Mária, Tóth Tihamér


Időpont
2017. március 1-től szerda délutánonként 15:00-17:00


Ilyen még nem volt:) Jelentkezés: július 15-ig!

Időpont
2017. október 26-29.

Kevin Gardiner az Iyengar jóga elkötelezett híve



2009-05-13, Fit-way | Rovat: Rólunk írták
Kevin Gardiner az Iyengar jóga elkötelezett híve

Fit-way, 2009. május 13.
Kevin Gardiner az Iyengar jóga elkötelezett híve

Kevin Gardiner már két és fél éve él Budapesten magyar feleségével. A jóga számára etikai tantárgy, aminek gyakorlására ma már hatalmas választék áll rendelkezésünkre, ami nem minden szempontból előnyös. Ha valaki lelki fejlődésre, igazi elmélyülésre vágyik, akkor meg kell keresnie a legjobb tanítókat. Természetesen a jógáról faggattuk.


Hogyan találkozott a jógával?

New Yorkban nőttem fel, és 1970-ben kezdtem el a jógát. Fiatalon színházban dolgoztam, sokféle testedzést kipróbáltam, így találkoztam a jógával is. Vallásos, lelki neveltetésem miatt az ászanák aztán nagyon fontossá váltak számomra, mint útkeresés és lehetőség a belső élet kifejezésére.

Tíz évig autodidakta módon gyakoroltam, aztán San Franciscoban találkoztam egy iyengar jóga-oktatóval, aki ezzel a módszerrel dolgozott. Az ő tanításának hatására, ahogy az oktatóknak elmagyarázta, hogyan végezzék a feladatokat, az addigi belső monológjaim hatalmas disszertációkká változtak.

Később visszatértem New Yorkba, és színész akartam lenni. Tizenhárom évig színházban dolgoztam. Aztán mégis a jóga gyakorlása és tanítása mellett döntöttem, a kollégáimmal felépítettünk egy Iyengar jógaintézetet New Yorkban, aztán néhány év múlva egy másikat. Így aztán nagyon mélyen belemerültem a jógába, nem csupán a módszerbe, hanem szellemi, lelki vonatkozásaiba is. Többször jártam Indiában, Punában, hogy ottani mestertől tanuljak.

 

 

Melyek az Iyengar jóga legfontosabb jellemzői?

Az Iyengar jóga pontos, biztonságos, megfontolt, haladó szellemű. A tanítás szintjei nagyon szigorúan meghatározottak és ellenőrzöttek, az oktatók módszertana pedig kiváló, a gondos tanráképzésnek köszönhetően. Mint a jóga mindegyik fajtája, ez is gyakorláson alapul, de nagyon fontos az éberség, hogy egyre mélyebbre juthassunk. Az ászanákat a tanítási módszer szerint ki kell tartani egy bizonyos ideig, hogy tudatosuljanak. Nem egyszerűen csak mozgásról van itt szó, hanem a cselekvés tudományáról, az energia megtapasztalásáról. Patandzsali második könyvében azt írta, hogy a jóga a cselekvés, az energia felfedezésének útja. Az ászanák összekötik a tudatot az energia forrásával, áramlásával, ami állandó folyamat, és valódi énünkhöz vezet.

 

 

Hogyan hat a jóga az emberre?

Minden, amit csinálunk, befolyásolja a tudatunkat. A jóga megfontoltsága a figyelmet koncentrálja. Nem úgy, mint a sportolóknál, akik csak arra összpontosítanak, hogy győzzenek, sikeresek legyenek. A jóga gyakorlása annak elfogadásához vezet, hogy nem győzöl, nem akarsz, hanem megtanulsz elfogadni. Ahogy egyre aktívabbá válsz, úgy leszel egyre érzékenyebbé is. És bár az elméd figyelmes, mégis csendes. Ha jól gyakoroljuk az ászanákat, akkor egyre kisebb lesz az erőkifejtés és az intelligenciánk fejlődik. Ez nem okosságot jelent, a fejlődés folyamatában inkább a saját természetünkhöz jutunk vissza. A jóga gyakorlása segíti az egészség megtartását. Nem csupán az izmokra, azok erősségére, az idegrendszer nyugodtságára hat, hanem eljut a szervek energiájáig. A rendszeres jógázással eljutsz az alázat nyugalmához, fogékonnyá válsz, miközben karaktered erősödik.

 

 

Kinek ajánlható a jóga gyakorlása?

Az első szinttel mindenki elkezdheti, lehet, hogy szükséges egy kis rávezetés. A speciális egészségi problémákhoz pedig rendelkezésre állnak segítő eszközök, amikkel meg lehet könnyíteni a feladatokat. Tehát a módszer olyan, hogy bárki elkezdheti, az is, aki éppen valamilyen betegségből gyógyul. A tanárok alapos képzést kapnak ilyen esetekre is, és a minél jobb együttműködésre. Az ászanák lassúak, nyugodtak, segítőek, és a pozíciók gyakorlásával lehet a légzés finomítására is figyelni. A légzés a tudat mozgása. A jóga a tudat fejlődéséről szól, ennek megközelítési módjai jelennek meg a különféle elnevezések alatt. A fiatalokkal könnyebb mozgással kezdünk, az energia áramlása a fontos, az erősítés, az állóképesség fejlesztése. Később aztán lehet elmélyültebben gyakorolni. Ebben a modern világban a legtöbben azért jönnek először el, mert a jóga divatos, vagy mert keresnek valamit. Aztán már a tanáron és rajtuk múlik, hogy, mit kapnak a jógától. Ekkor már ők akarnak egyre többet, ők akarnak fejlődni.

Magyarországi benyomásairól kérdezve elmondta, hogy megfontoltak és lelkesek az itteni tanítványok.

 

Forrás: Fit-way (www.fitway.hu), 2009. május 13.




KORÁBBI HÍREK, INFORMÁCIÓK

ÜNNEPLÜNK! 9 éves az Amrita Jógaközpont:) FOTÓK!

Időpont: 2017. MÁJUS 1.   Oktató: Az Amrita Jógaközpont apraja-nagyja

KEDVENCEINK: pózokban, sztorikban, jógában.


Erika BLOG

Időpont: bármikor :)  Oktató: Répássy Erika