H-1110 Budapest
Bartók Béla út 34. I./3.

Általános információ:
+36 30 596 0093
(H-P 9–13 óráig)
Répássy Erika:
+36 20 555 4167
(H-P 14–17 óráig)

Kövess minket a Facebookon!

„A jóga olyan, mint a zene,
a test ritmusa, az elme dallama, a lélek harmóniája
alkotja meg az élet szimfóniáját.”

B.K.S.Iyengar

AKTUALITÁSOK

IYENGAR jóganap Máriával

Szombaton 10:00-12:00 és/vagy 14:00-16:00

Oktató

Időpont

2022. október 1.

Haladj a jóga mélyebb értése felé - a VÍZ elem (2. rész)

IYENGAR jógaműhely vasárnap 10:00-13:00

Időpont

2022. október 2.

IYENGAR jóga ABC - frissítő újra/kezdő jógatanfolyam

4 hétfő este 19:30-20:30 UTOLSÓ 3 hely!

Oktató

Időpont

Október 3-24.

Amrita laboratórium: a gyakorlás és tanítás művészete

Szombat de: ászana, du tanítás, vas. pránájáma, ászana

Időpont

OKT. 15-16 (kézi igazítások, páros munkák), nov. 26-27, jan. 14-15, már. 4-5, ápr. 15-16, jún. 10-11.

A PRÁNÁJÁMA csodálatos világa - őszi tanfolyam

5 kedd reggel az energia jegyében, fókuszban a kumbhaka (légzésvisszatartás).

Oktató

Időpont

2022. szeptember 27-október 25.

Hétköznapi jógaterápia - avagy mit gyakorolj otthon, ha valami bajod van

Szeptember: A PAJZSMIRIGY egészsége. December: Menopauza.

Oktató

Időpont

2022. szeptember 24, december 3. 10:00-12:10

PODCAST a jógáról, az életről (FB live, ingyenes)

OKTÓBER 16. Az oktatóképzésekről és a jóga "piacáról" SZEPTEMBER: mitől jó egy jógaoktató? És milyen az ideális jógagyakorló? Visszahallgathatod a FB oldalunkon:)

Időpont

OKTÓBER 16. vasárnap 19:45-20:15

Magánórák

Személyre szabva, otthon, személyesen vagy online

IYENGAR-jóga oktatóképzés mentorprogram 2022. (1+2-es szint)

Csatlakozási lehetőség folyamatosan - keresd Erikát a részletekkel

Időpont

2021-tól VÁLTOZÁSOK!

Recepciónk egyelőre szünetel.

FONTOS információk a bérletekkel és a SZÉP kártyás fizetéssel kapcsolatban, kattints a címre!

Időpont

Telefonon és e-mailen elértek bennünket:)

4 dolog, amit az online óráinkról feltétlenül tudnod kell,

avagy tévhitek a zoom órákkal kapcsolatban:)))

COVID szekvenciák, javaslatok a regenerálódásra

Időpont

bármikor gyakorolható

Az élethez nem lehet túl öregnek lenni – a jóga és az egység kialakítása – Interjú Répássy Erikával

2021-05-06, Lippai Roland | Rovat: Rólunk írták

Az élethez nem lehet túl öregnek lenni – a jóga és az egység kialakítása – Interjú Répássy Erikával

Az élethez nem lehet túl öregnek lenni – a jóga és az egység kialakítása – Interjú Répássy Erikával

Ha az ember jógagyakorlóvá válik, az élet számos területén kezdődik meg a karbantartás és a prioritások átstrukturálódása – vallja Répássy Erika. A jógaoktató interjúnkban beszélt a saját motivációjáról és arról is, hogy egyre több férfi nyit a jóga felé és sosem késő elkezdeni sportolni. Répássy Erikával a Semmelweis Egészségfejlesztési Központ csoportos edzésein is találkozhatnak az érdeklődők.


Az élethez nem lehet túl öregnek lenni – a jóga és az egység kialakítása – Interjú Répássy Erikával

Ha az ember jógagyakorlóvá válik, az élet számos területén kezdődik meg a karbantartás és a prioritások átstrukturálódása – vallja Répássy Erika. A jógaoktató interjúnkban beszélt a saját motivációjáról és arról is, hogy egyre több férfi nyit a jóga felé és sosem késő elkezdeni sportolni. Répássy Erikával a Semmelweis Egészségfejlesztési Központ csoportos edzésein is találkozhatnak az érdeklődők.

Mit jelent számodra az egészségfejlesztés-, és megőrzés? Milyen pontokon lehet megragadni ezt a szemléletmódod?
Az egészséget hajlamosak vagyunk a testre leszűkíteni, de az igazi egész-ség magában foglalja az egész „szomatikus szférát”, azaz a mentális és az érzelmi síkot is. A jóga filozófiája szerint a test, a tudat és a lélek egységét kell létrehozni az életben, a részek közötti harmóniát kell kialakítani. 

Szerinted a rendszeres sport mit tesz hozzá egy ember életéhez?
A test intelligens használatát, egy egészséges testtudat kialakítását, azt az érzést, hogy jó a bőrömben lenni, jó ebben a testben lakni. A jóga szempontjából a tudatos mozgás a „durvább”, fizikai érzékelés finomítását teszi lehetővé, ami aztán idővel a belső folyamatokra irányítja a figyelmet. 

Az életmódváltás nagyívű változást jelent egy ember életében, aminek része a sport is; mit javasolnál azoknak, akik belevágnánk egy egészségesebb életmód kialakításába, hogyan kezdjék el, hogy a rendszeres fizikai aktivitás tényleg az életük részévé váljon?

Azt javaslom, hogy a mércét, a célokat reális magasságba helyezzük, hogy a megvalósított apró célok erőt adjanak, inspiráljanak a folytatásra.

Ha tehát azt mondom, most az életembe heti két nagyobb (mondjuk kb. 1 órás edzés) fér bele, más napokon pedig fél órát el tudok tölteni friss levegőn, akkor indítsunk ezzel és tartsuk magunkat hozzá. Az eredmény szem előtt tartása is segíthet, ha nincs kedvünk semmihez, akkor gyakoroljunk önfegyelmet és kapjuk össze magunkat, vagy gondoljunk arra, milyen jó érzés egy szabadabb, frissebb állapotban létezni utána.

Mikor kezdtél el sportolni és mely területeken voltál és vagy aktív?
Nagyon szerettem a tornaórákat, talán szerencsés vagyok, jó tanáraim voltak. Balettra, jazz táncra jártam utána évekig, a jógára 2002-ben találtam rá Londonban, amikor kint éltem 4 évig és egyből tudtam, ez az, ami mindent megad, ami az egészséghez szükséges, legyen az testmozgás, életmód, általános életszemlélet. A mai napig napi 2-3 órát gyakorlok és továbbképzésekre is járok rendszeresen. 

Te miért kezdted el, mi volt a legfőbb motivációd?
Az általános mozgásszeretet mellett olyan utat kerestem, ami nem csak a testet tartja karban, hanem szellemi téren is iránymutató, az élet értelmére is választ tud adni. Ha az ember jógagyakorlóvá válik, az élet számos területén kezdődik meg a karbantartás és a prioritások átstrukturálódása.

A jógáról sokan gondolják, hogy „női sport”, a férfiak nem olyan aktívak ezen a területen… hogyan lehetne ezen változtatni?
Igen, sajnos ez egy valós félreértés és talán abból adódik, hogy mire átkerült a nyugati világba Indiából, valamiért a nők haraptak rá korábban, pedig tradicionálisan a férfiak gyakorolták. Félre kell tenni az előítéleteket, a jóga nem a flexibilitásról szól, hanem a tudatosságról, a harmóniáról, ami a férfiak számára is fontos. Talán, ami segíthet a sport területén, a komplementer edzések gyakorlata, így minden sport mellé remekül működhet a „stretching”, ami talán ajtót nyithat a jóga felé. Örömmel látom, hogy egyre több férfi is érdeklődik a jóga iránt, csak így tovább! 

Ebben a rohanó és intenzív világban hogyan tudod beilleszteni az életbe a sportot?
Ragaszkodom hozzá☺ Viccen kívül, mint jógaoktató elsődleges kötelességem gyakorolni, tapasztalni, de ha csak erről lenne szó, az nem lenne elég az őszinte tanításhoz. A jóga lényege a kutakodó hozzáállás, amivel meg akarom érteni dolgok miértjét és hogyanját, amivel lehetővé teszem a belső transzformációt. Felelős vagyok az életemért, a testemért, a belső folyamataimért, az egészségemért, a cselekedeteimért, a döntéseimért. 

A SEK keretein belül rendszeresen tartasz csoportos edzéseket, mit kell tudunk a te óráidról, hogyan támogatják az egészségmegőrzést- fejlesztést?
A 45 perces órákat igyekszünk úgy összeállítani, hogy azok alaposan átmozgassák a testet minden irányban. A fizikai erőnlét és az elasztikusság mellett fontos a gyakorlatok alatt a normál légzés fenntartása, a légzés általános tudatosítása, ami közvetlenül hat az idegrendszerre.

A jógapózok szándékos „szituációk”, amiben kitartást, rugalmasságot, türelmet és összpontosítást is gyakorlunk. 

Sajnos gyakran hangzik az a mondat, hogy „én már öreg vagyok a sporthoz, inkább bele sem kezdek” – mi a véleményed erről?
Kifogásból mindig több van, mint cselekvési kedvből. Az élethez nem lehet túl öregnek lenni. A jógában az is a jó, hogy életed végéig művelheted. Indiai mesterünk, BKS IYENGAR, aki 96 évesen távozott közülünk néhány évvel ezelőtt, még a kórházi szobájában is gyakorolt. Úgyhogy bizton állíthatom, sosincs késő elkezdeni.

Azt is látjuk, hogy immár a fiatalok is egyre többen küzdenek derék- és hátfájással és sok más problémával is… mit üzennél nekik?
Kezdjenek el mozogni, sportolni, jógázni mielőbb, mert a karbantartás lényegesen könnyebb, mint a tűzoltás és a terápia. Érdemes megkeresni, mi az a mozgásforma, ami örömet okoz, mert öröm nélkül nincs az a kitartás, ami tovább lendít a nehézségeken.

Lippai Roland

Kép: Cséka Botond (kiemelt kép), Magyar Iyengar Jóga Szövetség

Korábbi írások

HVG A nő - különszám

Időpont: 2019. május  

Az Amrita táborokról:)

Interjú - Gluscevic Hajnal

Időpont: bármikor olvasható:)  Oktató: Gluscevic Hajnal

Vizsgán innen, vizsgán túl…

Időpont: olvasásra bármikor :)  Oktató: Répássy Erika

ÜNNEPLÜNK! 9 éves az Amrita Jógaközpont:) FOTÓK!

Időpont: 2017. MÁJUS 1.   Oktató: Az Amrita Jógaközpont apraja-nagyja

KEDVENCEINK: pózokban, sztorikban, jógában.

Új fordítás! B.K.S. Iyengar: a fény jógája

Időpont: bármikor olvasható:) 

Drimál István fordításában

Erika BLOG

Időpont: bármikor :)  Oktató: Répássy Erika