AKTUALITÁSOK


Korai kedvezményes jelentkezés szeptember 30-ig!

Oktató

STEPHANIE QUIRK (NZ, AU)


Időpont
2017. november 18/19-20/21


Az utolsó kezdő tanfolyam idén és már csak az utolsó helyek szabadok...

Oktató


Időpont
2017. nov. 20-dec. 18.


Még lehet csatlakozni!

Időpont
2017. nov. 7-dec. 19.


Időpont
Minden pénteken 16:15-17:15


Oktató

Angyal Enikő


Időpont
2017. október 12-től


Oktató

JAYNE ORTON (UK)


Időpont
2018. február 24-25.

Iyengar jóga - Precizitás nőknek, kismamáknak, menzesz alatt



Iyengar jóga - Precizitás nőknek, kismamáknak, menzesz alatt

A nők szervezete megannyi változáson megy keresztül a pubertás kortól egészen a menopauzáig. Ezeknek a különleges történéseknek, átváltozásoknak külön órát szentelünk, ahol van idő foglalkozni az egyéni helyzetekkel, állapotokkal.

PRECIZITÁS NŐKNEK

A fő fókusz a gerinc nyújtásán, az alsó háti szakasz tehermentesítésén van, a medence nyitásán, hogy a belső szervek friss vérellátásban részesüljenek, a mellkas területének szabaddá tételén, hogy a mell is hosszan tartó egészségnek örvendjen.

PRECIZITÁS KISMAMÁKNAK

„Ki mint vet, úgy arat” – mondja a közmondás, és ez miért is lenne másképp a jógával a terhesség fényében. Azok a nők, akik törődnek az egészségükkel, joggal várhatják el a pozitív eredményt a terhességük alatt illetve hogy egészséges gyermekük szülessen. Kifejezetten fontos, hogy a várandós anyák karban tartsák mind a fizikai, mind a mentális jólétüket saját maguk és gyermekük érdekében.

Az óvatosság fontos az első trimeszterben, érdemes kerülni a nehéz súlyok emelését vagy az ugrásokat. A jógaászanák (testtartások) azonban nem veszélyesek, erősítik a medence izmait és annak vérkeringését, erősítik a szaporító szerveket és átmozgatják a gerincet. A jógaászanák során a méh erősebbé, működése hatékonyabbá válik, ami biztosítja a normális szülést is. Még a fejjel lefelé pózok is hasznosak, ha megfelelően gyakoroljuk őket – Iyengar szerint egészen a 9. hónapig lehet ezeket gyakorolni, de ha már nehézkessé válik a légzés, abba kell hagyni. Ezek a pózok segítik a méh gravitációval ellentétes irányú megerősítését, a baba kitolását a szülés folyamatában és a regenerációt a szülés utáni időszakban.

A kismamaság alatti gyakorlás fő fókusza a gerinc nyújtásán, az alsó háti szakasz tehermentesítésén van, olyan ászanák kerülnek előtérben, melyek tágasságot hoznak létre a medencében, a hasüregben és könnyű érzést eredményeznek az egész szervezetben.

A terhesség is egy, a menstruációhoz hasonló állapot, ami alapvetően változtatja meg a szervezetet. Fontos, hogy gyakorlásunk és az egész életvitelünk harmóniában legyen a változásokkal. A növekvő pocaklakó megváltoztatja a kismama eddigi életét és egy új lehetőséget ad önmagunk megtapasztalására.

PRECIZITÁS MENZESZ ALATT

A nehéz napok alatt a kímélő gyakorlás javasolt, itt nem a gyakorlás elmélyítésén van a hangsúly, hanem annak fenntartásáról, mely támogatja a medence szerveit, a gerinc nyújtását, a deréktáji szakasz enyhülését. Az állópózokhoz falat használunk (ami megegyezik a kismamák gyakorlási módjával), az ülőpózokban a fej csendesítésre kerül, inkább kevesebb póz jellemzi a gyakorlást, de azokat támogatva végezzük, kímélőbb módon.




KORÁBBI HÍREK, INFORMÁCIÓK

Vizsgán innen, vizsgán túl…

Időpont: olvasásra bármikor :)  Oktató: Répássy Erika


ÜNNEPLÜNK! 9 éves az Amrita Jógaközpont:) FOTÓK!

Időpont: 2017. MÁJUS 1.   Oktató: Az Amrita Jógaközpont apraja-nagyja

KEDVENCEINK: pózokban, sztorikban, jógában.


Erika BLOG

Időpont: bármikor :)  Oktató: Répássy Erika