AKTUALITÁSOK


SZEPTEMBER 25. Az oldalak kiterjesztése - nyújtózkodj tovább, mint ameddig a takaród ér (Ildi)

Időpont
2017. szeptember 4-október 9.


SZEPTEMBER 26. A nyújtás fiziológiája (István)

Időpont
2017. szept. 19-okt. 31.


Utolsó helyek...

Oktató


Időpont
2017. szept. 26-okt. 31.


A TESTRÉSZEKTŐL AZ EGÉSZ TESTIG Korai jelentkezés kedvezménnyel: október 1-ig!

Időpont
2017. október 8.


Oktató


Időpont
2017. okt. 18-nov. 22.


Korai kedvezményes jelentkezés szeptember 30-ig!

Oktató

STEPHANIE QUIRK (NZ, AU)


Időpont
2017. november 18/19-20/21


MEGTELT! Várólista...

Időpont
2017. október 26-29.


Oktató


Időpont
2017. október 28. szombat 10:00-13:00


Jelentkezés: október 31-ig!

Oktató

Kevin Gardiner, Répássy Erika, Dr. Drimál István, Kádár Zoltán, Csutoros Gergely, Németh Kriszta


Időpont
2017. december 2.

Kismama jóga



Kismama jóga

A módszer kidolgozója Francoise Barbira Freedman,a Cambridge-i Egyetem orvos-antropológusa, több évtizedes gyakorlattal rendelkező jógaoktató és négy gyermekes családanya. A módszer lényege a várandósság időszakának minél jobb kihasználása a babára való ráhangolódás és a kismama testi-lelki felkészülése szempontjából.

A várandósság időszakának foglalkozásai egyaránt tartalmaznak klasszikus jógaelemeket (ászanák, speciális légzések, sancalpás relaxáció, meditáció, testérzet figyelés). Freedmann asszony Amazonas vidéki antropológiai kutatásai során, a természeti népek asszonyainál megfigyelt, és tőlük átvett mozgáselemeket, illetve a gátvédelem egyik alapelemeként ismert gátizomtornát.

Minden kismamát szeretettel várok a várandósságának 13. hetétől kezdve!

Az ászanák (testhelyzetek) mindegyike a várandósság időszakában folyamatosan változó női szervezet szükségleteihez van igazítva. Így a várandós-jógában az ászanák nem kitartott testhelyzetek, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelent. Célzottan lazítja a medencét, növeli a csípőízület mozgékonyságát, megerősíti a hátizmokat, növeli a nyugalmi légzéskapacitást. Ugyanakkor fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak a kismama fizikai kondíciójának és ezáltal jó közérzetének elérésében, megőrzésében.

A speciális légzések szerepe is sokoldalú, a helyes erőltetés-mentes légzés elsajátításától, az izmok egyidejű lazításán át, a hangokkal összekapcsolt légzések általi pszichikai lazításig terjednek.

A sancalpa-s relaxáció egy vezetett, imaginatív technika, mely szintén a testi-lelki ellazulást, feltöltődést, a pozitív képekben való gondolkodást, ráhangolódást segíti. Gyakorlati tapasztalat, hogy azok a kismamák is tudnak ilyenkor pihentetően ellazulni, akik a várandósság bizonyos időszakában otthon már nem tudnak rendesen aludni.

A meditáció, melyhez vezető egyik módszer a testérzet figyelés, az események elfogadását, az azzal való együttműködést, a kismama saját testének megismerését és jelzéseinek magabiztos felismerését segíti.




KORÁBBI HÍREK, INFORMÁCIÓK

Vizsgán innen, vizsgán túl…

Időpont: olvasásra bármikor :)  Oktató: Répássy Erika


ÜNNEPLÜNK! 9 éves az Amrita Jógaközpont:) FOTÓK!

Időpont: 2017. MÁJUS 1.   Oktató: Az Amrita Jógaközpont apraja-nagyja

KEDVENCEINK: pózokban, sztorikban, jógában.


Erika BLOG

Időpont: bármikor :)  Oktató: Répássy Erika