H-1110 Budapest
Bartók Béla út 34. I./3.

Recepció: +36-1-786-7765
(H-Cs 17–21 óráig)
Répássy Erika:
+36-20-555-4167

Kövess minket a Facebookon!

„A jóga olyan, mint a zene,
a test ritmusa, az elme dallama, a lélek harmóniája
alkotja meg az élet szimfóniáját.”

B.K.S.Iyengar

AKTUALITÁSOK

ÚJ! ÚJ! ÚJ Iyengar jóga órák

CSÜTÖRTÖK 17:45-től, 18:45-től és PÉNTEK 14:30-tól!

Időpont

2018. áprilistól!

MESTERKURZUS - mini műhely - Kevin Gardiner vezetésével

Elméletileg tele, keress SOS, ha mégis jönnél.

Oktató

Időpont

2018. április 29. vasárnap

Erősítsd az alapokat - kezdőknek, újrakezdőknek, továbblépőknek

Hétfő esténként a kisteremben

Oktató

Időpont

2018. április 23-július 9.

YOGAFEST

TRADICIONÁLIS JÓGAISKOLÁK FESZTIVÁLJA elméleti és gyakorlati órákkal

Időpont

2018. május 5. szombat

Amrita-Antaranga születésnapi JÓGA FOTÓZÁS!

Találkozó a Gellért-hegy tetején a parkolóban. Gyere fehér pólóban és fekete nadrágban.

Oktató

Oktatók, tanítványok, mindenki!

Időpont

2018. május 6. 09:00-12:00

ÚJ! ÚJ! ÚJ! Oktatói vizsgaelőkészítő kurzus

péntekenként 12:30-14:30

Időpont

2018. május 11. 25, június 8.

MESTERKURZUS - mini műhely - Kevin Gardiner vezetésével

Oktató

Időpont

2018. május 12. szombat 10:00-13:00

Testébresztő jóga a Rosalián

Időpont

2018. május 13. vasárnap 10:30-11:30 a Városligetben

Őszi IYENGAR jóga tábor a Somogyban 2018!

UTOLSÓ HELYEK!

Időpont

2018. szeptember 20-23.

Yoga Sutras of Patanjali & IYENGAR yoga workshop Edwin Bryant & Kevin Gardiner

EARLY BIRD RATE UNTIL 15 MAY!

Időpont

2018. július 13-15.

KÖZKÍVÁNATRA! Iyengar jóga műhely: fókuszban a pajzsmirigy

UTOLSÓ HELYEK!

Oktató

Időpont

2018. május 27. 10:00-13:00

Középhaladó/haladó Iyengar jóga tábor Balatonmáriafürdőn

Lemondás miatt felszabadult EGY hely!

Oktató

Időpont

2018. június 1-3.

The Eastern European Iyengar Yoga Convention in Poland with Abhijata Sridhar

Oktató

Abhijata Sridhar

Időpont

2018. május 3-6.

Iyengar Yoga Convention in Vienna with Birjoo Mehta

Oktató

Birjoo Mehta (India)

Időpont

2018. május 19-21.

Lógtunk a szeren: kipróbáltuk az Iyengar jógát

2009-06-16, Nőilapozó.hu | Rovat: Rólunk írták

Lógtunk a szeren: kipróbáltuk az Iyengar jógát

Nőilapozó.hu, 2009. június 16.
Lógtunk a szeren: kipróbáltuk az Iyengar jógát

Jógáztunk, mégpedig nem is akárhogy, a lábunkat szíjakkal nyújtottuk, a karunkat fatéglákkal hosszabbítottuk, vagy egyszerűen felakasztottak néhány kötél segítségével a falra. Élménybeszámolónk következik testünk kitekeréséről, a másnapi izomlázról, egyszóval az Iyengar jógáról.


Múlt héten kipróbáltuk a jóga egy számunkra új, de a világban már igencsak elterjedt ágát, az Iyengart. Nem voltunk ugyan teljesen jógaszüzek, de ehhez hasonlóval még nem találkoztunk: a pózok ugyan itt is kellően nyakatekertnek ígérkeztek, de az ízelítőként látott képeken furcsa, falon függeszkedve felvett pózokra bukkantunk, amelyek inkább hasonlítottak egy denevér alvás közbeni pozitúrájára, mint bármire, amit eddig ebben a témában láttunk vagy próbáltunk.

Ez azonban csak az összkép egy szelete, a hangsúly ugyanis nem a függeszkedésen van, hanem azon, hogy ez a jóga egyetlen olyan ága, ahol a gyakorlatok során segédeszközöket is használnak, amivel a kezdő nyugati ember számára is sokkal könnyebbé válnak a gyakorlatok. Mi az Amrita Jógastúdióban tekertük ki a csípőnket és nyújtottuk a gerincünket, Répássy Erika okleveles jógaoktató segítségével.

Lelkes újoncok lévén mi elsősorban a képekről ismert lógást szerettük volna kipróbálni, de oktatónk hamar felvilágosított minket, hogy kezdő csoportokat még véletlenül sem engednek fel a falra, ehhez valamennyi előképzettség szükséges, és az is fontos, hogy az alappózokat már biztonsággal tudják elvégezni a csoport tagjai. Kicsit elkeseredtünk ugyan, de a szabály, az szabály - és műsoron kívül azért sikerült kipróbálnunk egy olyan pozíciót, amelynél a falhoz rögzített kötelet használtuk segédeszköznek. Az eredmény a módszert igazolta, ezáltal ugyanis a gyakorlatot tényleg jóval könnyebben tudtuk kivitelezni.

Tekeredik a tollnok

A másfél órás foglakozás alatt olyan izmokat mozgattunk meg, amelyeknek a létezéséről eddig fogalmunk sem volt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem igazán vagyunk edzésben, a heti néhány futás egyáltalán nem bizonyult elegendőnek, így aztán jórészt az életünkért küzdöttünk, de senki ne gondoljon olyan gyötrő érzésre, mint amikor a középiskolai testnevelésórán még századjára is felemeltették vele a súlyzót - itt valami egészen mást tapasztaltunk.

 

 

Amint elkeseredtünk volna, hogy nem érjük el a bokánkat, vagy nem tudjuk elég egyenesen tartani a lábunkat, máris kaptunk valamilyen segédeszközt, ami megkönnyítette a dolgunkat, és így a pózokat egytől egyig meg tudtuk csinálni. A könnyítés gyanánt használt fatéglát szinte mindegyik ászánánál segítségül hívtuk, de mivel az Iyengar jógának éppen ez a lényege, emiatt aligha panaszkodhatunk, sőt a lényeg éppen ez - minden korábban próbált módszernél hatékonyabbnak, könnyebben tanulhatónak tűnt ez, úgyhogy a mi véleményünk az: a jóga "nyugatosítása" valóban okos ötlet volt.

 

 

Nyújtottuk a gerincünket, a lábunkat, felfedeztük a belső combunkat. Bár a mozdulatokat minden esetben nagyon lassan és óvatosan végeztük, nagyjából húsz perc után patakokban folyt rólunk a víz. Kitekertük a csípőnket, a derekunkat, továbbá szinte minden testrészünket, amit csak lehetett, és közben egészen végig figyelnünk kellett a helyes testtartásra, ugyanis a görbe háttal vagy rossz súlyponttal végzett feladatok kevésbé hatékonyak. Számunkra a legnehezebb póz az volt, amikor az általunk kivitelezhető legnagyobb terpeszben megpróbáltuk a csípőnket előre tolni miközben a mellkasunkkal próbáltunk a teljesen kicsavart lábfejünk irányába fordulni, majd rádőlni a behajlított lábunkra. Persze mindezt tökéletes egyenes háttal, úgy, hogy a karunkat próbáltuk a plafon felé nyújtani. Nehéz elképzelni? Kivitelezni pláne az volt. Viszont megéri.

Az atmoszféra se semmi

A legjobban azonban mégis az óra hangulata fogott meg minket - senki ne gondoljon puccos stúdióra, ahol a nők a lehető legmenőbb jógaszerelésben indulnak neki a 90 perces gyakorlásnak. Bár ócska szólamnak tűnik, itt tényleg nem számít, hogy ki miben tekereg, ráadásul az igazat megvallva olyan erősen kell koncentrálni arra, hogy hibátlanul tudjuk kivitelezni a pózt, hogy nem is marad erő arra, hogy a csoporttársainkat vizslassuk. Mi például egyetlenegy, velünk együtt jógázó arcára sem emlékszünk, és akik gyakorlottabbak nálunk, azt állítják: ez az érzés nemcsak az általunk kipróbált stúdióra jellemző, hanem összességében az Iyengar jógára.

 

 

A másfél órás foglalkozás alatt ugyan a kisujjunktól kezdve minden egyes testrészünket átmozgattuk, és el is fáradtunk, mégis simán felmentünk a harmadikra, és nem éreztünk ólomsúlyokat a tagjainkon. A másnapon viszont nincs mit szépíteni. Már az ágyból is nehezen tudtunk kikelni az izomláztól, és olyan helyeken éreztünk fájdalmat, ahol eddig még soha, ébrenlétünk első néhány órájában pedig úgy mozogtunk, mintha fél évszázadot öregedtünk volna. Aztán szépen lassan csak rendbe jöttünk, és a nap végére még egy taposógépes edzést is beiktattunk - de ezt legközelebb valószínűleg már egy újabb jógaórára cseréljük, mert minket maradéktalanul sikerült meggyőzni. És persze azért nagyon vágyunk oda fel a falra is.

Forrás: Nőilapozó.hu (www.noilapozo.hu), 2009. június 16.

Korábbi írások

Interjú - Gluscevic Hajnal

Időpont: bármikor olvasható:)  Oktató: Gluscevic Hajnal

Vizsgán innen, vizsgán túl…

Időpont: olvasásra bármikor :)  Oktató: Répássy Erika

ÜNNEPLÜNK! 9 éves az Amrita Jógaközpont:) FOTÓK!

Időpont: 2017. MÁJUS 1.   Oktató: Az Amrita Jógaközpont apraja-nagyja

KEDVENCEINK: pózokban, sztorikban, jógában.

Erika BLOG

Időpont: bármikor :)  Oktató: Répássy Erika